Dille & Kamille met eigenzinnig aanbod voor huis, tuin en keuken

Dille en Kamille 20 winkel25-9-20. In 1974 opende de eerste Dille & Kamille haar deuren in een werfkelder aan de Oudegracht in Utrecht. Een eenvoudige 'marktwinkel' met een vrolijk en eigenzinnig aanbod.

 

 

De kern was – en is na al die jaren nog altijd – ‘Natuurlijke eenvoud’. Al sinds 1974 kiest de keten voor de kracht van eenvoud en voor de tijdloze schoonheid van natuurlijke materialen. Voor duurzaam ambacht en aandacht voor elkaar en onze omgeving.
Dille en Kamille 20 winkel

Dille & Kamille telt inmiddels 35 vestigingen: 24 in Nederland en 11 in België. Alle winkels stralen dezelfde, unieke Dille & Kamille-sfeer uit, maar hebben toch elk een eigen identiteit. De webwinkel levert aan klanten over de hele wereld.

Dille & Kamille probeert zoveel mogelijk te handelen met respect en zorg voor het milieu en de medemens. De natuur is de belangrijkste inspiratiebron. Dat vind je terug in het hele assortiment: in de keuze voor materialen als hout, aardewerk, glas en porselein, linnen en katoen. We willen mensen inspireren om meer in het hier en nu te leven en te genieten van de schoonheid van het alledaagse. We zijn ervan overtuigd dat dit alles 'klein' begint, bij jezelf en je nabije omgeving. Dat het vaak de kleine dingen zijn die grote, mooie veranderingen teweeg brengen. En: dat 'goed doen' ook nog eens heel leuk kan zijn!
Dille en Kamille 20 thee

De visie van Dille & Kamille
Dille en Kamille 20 logo"We zien een wereld om ons heen die steeds sneller draait," vertelt Algemeen Directeur Hans Geels. "Een gehaaste samenleving vol prikkels en verwachtingen, waar mensen weinig aandacht voor elkaar en de natuur hebben. Een steeds onpersoonlijker wereld, waar mens en natuur meer en meer onder druk staan. Wij maken ons hier zorgen over en daarom laten wij als Dille & Kamille een tegengeluid horen. Wij willen mensen laten zien dat het anders kan en hen inspireren om bewust te leven, in harmonie met elkaar en de natuur. Dat doen we met een steeds duurzamer assortiment, met natuurlijke en organische materialen die voor kwaliteit en tijdloosheid staan. Maar ook met acties zoals ‘Mei plasticvrij’, of een duidelijke oproep om te ‘consuminderen’ tijdens Black Friday – of zoals wij het noemen Green Friday…"

Het gaat om duurzaamheid: goed doen voor de natuur en voor een ander, circulair denken, gericht op de lange termijn. Hans Geels: “Voor ons zit geluk in kleine dingen, in bewust leven en in aandacht. We zeggen dit niet omdat het nu ‘in’ is, zo doen wij het al meer dan 45 jaar!”