Easypark en Schiphol sluiten overeenkomst voor parkeren op P1

22-5-23. Schiphol sluit voor P1 Kort Parkeren een deal met EasyPark formerly Parkmobile, onderdeel van de EasyPark Group.
Easypark-Schiphol-23-iPhone.jpg

Het openen van de slagboom bij binnenkomst en vertrek en betalen gebeurt hier geheel automatisch. Halers en brengers of kort parkeerders hoeven niet meer langs de parkeerautomaat te gaan, maar kunnen dit eenvoudig regelen via de app.

 P1 Parkeren op Schiphol beschikt over 4.200 parkeerplekken. Hier kunnen bezoekers nu voor kort parkeren (zonder reservering tot 48 uur) gebruikmaken van automatische kentekenherkenning via EasyPark formerly Parkmobile. ANPR (Automatic Number Plate Recognition) camera's zorgen ervoor dat de slagboom bij aankomst en vertrek automatisch opengaat. Zodra het kenteken van het voertuig herkend wordt en in dit geval koppelt aan de app, opent de slagboom vanzelf. Ook stopt de parkeertransactie automatisch bij het verlaten van de garage, waarna de betaling via de app verloopt.
Easypark-Schiphol-23-display.jpg

Off-street
Marius Koerselman, Country Director EasyPark Nederland: “We willen het parkeren in garages net zo makkelijk maken als op straat.” Met drie miljoen gebruikers van de EasyPark formerly Parkmobile app in Nederland, is duidelijk dat Nederlanders gewend zijn aan betalen voor parkeren middels een app in plaats van betaalautomaat. Marius vult aan: ”We willen het vinden van een vrije plaats en het betalen voor parkeren makkelijker maken. Zowel op straat als in garages. Na je kenteken in de app te activeren voor kentekenherkenning opent de slagboom bij de aangesloten garages waaronder P1 vanzelf en betaal je automatisch. Easy! Na Noorwegen is dit de tweede keer dat we een samenwerking in Europa aangaan met een (parkeergarage van een) luchthaven.” 
 
Parkeren makkelijker maken
De missie van EasyPark om parkeren makkelijker te maken sluit aan bij de toekomstvisie van Schiphol. Dieme Ketel, Manager Parking & Mobility Services bij Amsterdam Airport Schiphol: “We zijn altijd op zoek naar innovaties om het gebruiksgemak van klanten te vergroten. Onbezorgd parkeren is waar Schiphol voor staat. Dit betekent voor elke parkeerder iets anders. Zo kiest de ene parkeerder voor zekerheid door een parkeerplek te reserveren, terwijl de andere parkeerder graag het gemak wil om zonder reservering te komen oprijden. Mooi dat we door de samenwerking met EasyPark formerly Parkmobile deze laatste groep kunnen faciliteren in het nog eenvoudiger in- en uitrijden via de app.”