BMW test voetbalcontent van de Bundesliga in de auto

19-1-23. Geselecteerde content uit de Bundesliga wordt al vanaf de volgende speeldag beschikbaar in de nieuwe BMW 7.
BMW-Bundesliga-in-car-23-dash.jpg

BMW Group en "DFL Deutsche Fußball Liga" hebben aangekondigd dat BMW de eerste autofabrikant is die Bundesliga-inhoud in een voertuig test in een proeftoepassing. Geselecteerde content uit de Bundesliga – de belangrijkste voetbalcompetitie van Duitsland – wordt beschikbaar gesteld via een app op het BMW Curved Display. De Bundesliga-app voor in de auto wordt over-the-air geleverd aan de nieuwe BMW 7 Serie en is in eerste instantie beschikbaar in Duitsland. Andere landen volgen binnenkort in de regio's Europa, Amerika en Azië. Het aanbod kan ook worden uitgerold naar toekomstige nieuw gelanceerde modellen. De pilot loopt in eerste instantie tot 31.3.2024.
BMW-Bundesliga-in-car-23-display.jpg

In het belang van de veiligheid van de inzittenden is de video-inhoud in de Bundesliga-app voor in de auto alleen beschikbaar om te bekijken terwijl het voertuig stilstaat. De test richt zich op on-demand content zoals highlight-formaten of wedstrijdgegevens, maar ook op geselecteerde live-content, specifiek op maat gemaakt voor gebruik in het voertuig. Wanneer het voertuig in beweging is, is het mogelijk om naar een audiostream van de inhoud te luisteren. Met de start van de test wordt de Bundesliga In-Car App continu verbeterd.
BMW-Bundesliga-in-car-23-wedstrijd.jpg

Om de functionaliteit voor videostreaming van de Bundesliga-app te gebruiken, moet de klant eerst de persoonlijke eSIM in zijn voertuig hebben geactiveerd. De antennes die in het voertuig zijn geïnstalleerd, stellen hen vervolgens in staat om te genieten van supersnelle 5G-voetbalstreaming via hun persoonlijke mobiele abonnement.