Techrules zal Ren RS onthullen in Genève
19-2-18. De befaamde Italiaanse designers Giorgetto en Fabrizio Giugiaro hebben de Techrules Ren RS voor circuitgebruik ontworpen.
Techrules zal de productieversie van supercar Ren RS onthullen op 6 maart aanstaande op de 88e internationale autotentoonstelling van Genève. Na de afgelopen periode al samenwerkingsverbanden te hebben gesloten met in China gevestigde partners, is Techrules momenteel druk bezig afspraken te maken met internationale automotive-bedrijven die kunnen helpen bij de productie en verkoop van auto's over de gehele wereld.
Het bedrijf uit Beijing zet momenteel in op wereldwijde dekking van verkoopkanalen en werkt daartoe samen met bedrijven op alle markten, zowel actief in automotive als in andere sectoren. Dit maakt het voor Techrules mogelijk om de gepatenteerde microturbinetechnologie verder te ontwikkelen voor toepassingen in zowel mobiliteit als industriële omgevingen.
Wereldpremière: Ren RS
De puur op prestaties gerichte Techrules Ren RS is een eenpersoons, lichtgewicht versie van de Ren supercar die vorig jaar in Genève aan het publiek getoond werd. Het ontwerp van de Ren RS is extreem, gebaseerd op de luchtvaart en heeft eveneens de kenmerkende cockpit in straaljagerstijl. Net als de Ren is ook de Ren RS vormgegeven door de wereldberoemde automotive-designers Fabrizio en Giorgetto Giugiaro.
De Ren RS is uitsluitend bedoeld voor gebruik op het circuit en de fijnafstemming daarvoor is verzorgd door de bekende motorsportspecialist L.M. Gianetti uit Turijn. De Ren RS kan worden uitgerust met vier of met zes elektromotoren. In dat laatste geval zitten er twee motoren voorin en vier achterin, met een gezamenlijk vermogen van 960 kW/1.305 pk. De acceleratie van 0 tot 100 km/h neemt amper 3 seconden in beslag en de topsnelheid bedraagt 330 km/h.
TREV
Het hart van de Ren RS wordt gevormd door Techrules' revolutionaire Turbine-Recharging Electric Vehicle (TREV) aandrijflijn. Dit systeem, dat werkt als een range-extender, beschikt over een turbine die een generator aandrijft. De generator voedt razendsnel een 28 kWh-accupakket, dat in combinatie met een aantal technische innovaties een reikwijdte van 1.170 kilometer mogelijk maakt op 80 liter diesel.
Techrules werkt momenteel hard aan het sluiten van strategische allianties om de markt op te gaan met supercars en premiummodellen. Hiervoor is het nodig de ontwikkelings- en productiecapaciteit uit te breiden, zodat binnen twee jaar niet alleen de Ren supercar kan worden aangeboden maar ook andere voertuigen en producten.
Wereldwijd aanwezig
Techrules doet momenteel forse investeringen in de eigen research- & developmentcapaciteit. Prof. dr. Ching Chan, een wereldwijd bekende expert op het gebied van elektrisch aangedreven voertuigen, leidt een nieuw opgezet Techrules R&D-centrum in Beijing. Hier worden onderdelen voor verschillende turbinesoorten ontwikkeld en getest en er zijn beperkte productiemogelijkheden voor kleine series in bedrijfswagens en personenvoertuigen ondergebracht. Professor Chan heeft een indrukwekkende staat van dienst. Hij is oprichter van de World Electric Vehicle Association, lid van de Royal Academy of Engineering in het VK en academicus aan de Chinese Academy of Engineering.
Ook worden partnerships gesloten met enkele grotere, wereldwijde spelers die in China zijn gevestigd. Er blijkt veel interesse te zijn in de oplaadtechniek door middel van een microturbine. Het lage gewicht van de techniek en de mogelijkheden voor het vergroten van de reikwijdte maken het ideaal voor een groot aantal toepassingen in zowel automotive als andere bedrijfstakken, waaronder industriële toepassingen op markten overal ter wereld.
Er zijn reeds overeenkomsten gesloten met Wuzhoulong Motors, producent van elektrisch aangedreven bussen, en CRRC, de grootste leverancier ter wereld van producten voor transport over rails. Ook is er een samenwerking aangegaan met Shenzhen BAK Technology Co Ltd, wereldspeler op het gebied van R&D van batterijtechniek.
Dergelijke samenwerkingsverbanden maken het mogelijk voor Techrules om de TREV-aandrijflijn geschikt te maken voor toepassing in mobiliteitsoplossingen, waaronder emissiearm en zuinig openbaar vervoer en lichte bedrijfswagens.
Matthew Jin, technisch directeur van Techrules: "De groei van Techrules maakt momenteel een spannende fase door. Onze wereldwijde reputatie wordt nu gevormd doordat we onze kennis en ervaring delen op het gebied van turbinetechnologie als reikwijdteverlenger voor elektrisch aangedreven voertuigen. We ontwikkelen tegelijkertijd nieuwe, gepatenteerde technieken om de efficiëntie en prestaties voor de diverse toepassingen verder te verhogen, waarbij uiteraard een minimale belasting van het milieu centraal staat."
Bezoekers van de Internationale Autotentoonstelling van Genève 2018 die meer willen weten over Techrules en de Ren RS in het echt willen bewonderen zijn welkom op de stand van Techrules in hal 2, standnummer 2051.