SPOFEC OVERDOSE op basis Rolls-Royce Black Badge Wraith

SPOFEC OVERDOSE RR Black Badge Wraith 21 lv1-5-21. Extravagante koolstofvezel widebody-versie, 22-inch gesmede wielen en opvoeren van de twin-turbo V12 tot 527 kW / 717 pk. Overdosering Rolls-Royce Wraith.

 

 

Zwart, breed, krachtig en exclusief: SPOFEC biedt een strikt gelimiteerde editie van slechts drie SPOFEC OVERDOSE-modellen wereldwijd op basis van de Rolls-Royce Black Badge Wraith. Het opwindende uiterlijk van deze GT wordt bepaald door de spectaculaire widebody-versie met componenten van carbon en 22-inch SPOFEC SP2 hi-tech gesmede wielen, die Vossen speciaal voor deze supercar produceert.
De twaalfcilinder twin-turbomotor van de coupé wordt opgevoerd tot 527 kW / 717 pk piekvermogen en een maximumkoppel van 986 Nm. Hierdoor kan de OVERDOSE in slechts 4,2 seconden van rust naar 100 km / u sprinten.
Daarnaast is er een verlagingsmodule voor de luchtvering, die de rijhoogte van de tweedeurs met circa 40 millimeter verlaagt.
SPOFEC OVERDOSE RR Black Badge Wraith 21 lzij 

SPOFEC verfijnt alle huidige Rolls-Royce-modellen. De merknaam is samengesteld uit de eerste letters van de + ACI-SPirit OF Ecstasy, + ACI- de legendarische radiatorfiguur van de luxe auto's van Goodwood.

Voor de Black Badge Wraith creëert de Duitse specialist in auto-verfijning een OVERDOSE Limited Edition van slechts drie auto's. De carbon widebody waaraan deze supercar zijn naam dankt, werd gevormd in samenwerking met de Duitse ontwerper Vittorio Strosek. De hi-tech compound uit de Formule 1-races biedt een perfecte combinatie van laag gewicht en hoge sterkte, terwijl de hoogwaardige afwerking van deze composietcomponenten een onberispelijke pasvorm en oppervlaktekwaliteit garandeert, evenals een optimale overschilderbaarheid.
SPOFEC OVERDOSE RR Black Badge Wraith 21 int

De bredere voor- en achterspatborden zijn meteen fascinerend. Ze geven de 2-zitter een breedte van 208 centimeter op de achteras, waarmee ze de productieauto met 13 centimeter overtreffen. Hiervoor ontwikkelde SPOFEC gebogen verlengstukken voor de achterzijwanden, die naadloos aansluiten op de productie-carrosserie. Ze creëren ruimte voor concave 10,5Jx22 gesmede wielen, die zijn uitgerust met hoogwaardige banden van de maat 295/30 ZR 22. Passend bij het voertuig, de SPOFEC SP2-wielen met negen paar dubbele spaken en een grote afdekking die het wiel verbergt bouten zijn zwart geverfd. Het Amerikaanse bedrijf Vossen, een van 's werelds toonaangevende fabrikanten van hoogtechnologische wielen, is verantwoordelijk voor het ontwerp en de productie.

De OVERDOSE voorspatborden creëren de ruimte die nodig is om 9.5Jx22 wielen met 265/35 ZR 22 banden te monteren. De spatborden vervangen de productiecomponenten in hun geheel en voegen aan de voorzijde zeven centimeter toe aan de breedte van de Wraith.

Speciale rockerpanelen zorgen voor een perfecte overgang tussen de OVERDOSE-spatborden voor en achter. Bovendien benadrukken ze ook de opwindende wespentaille en geven ze de Britse luxecoupé een nog lagere en slankere uitstraling. Een luchtinlaat aan elke kant voorziet de achterremmen van koellucht.
SPOFEC OVERDOSE RR Black Badge Wraith 21 lv

De specialist in auto-verfijning ontwikkelde ook speciale SPOFEC OVERDOSE-bumpers voor de bredere voor- en achterspatborden, die de productiebumpers volledig vervangen. De carbon voorkant geeft de Wraith niet alleen een nog opvallender gezicht, het vermindert ook de vooraslift bij hoge snelheden.

De OVERDOSE-achterbumper past ook perfect bij de twee spatbordverbreders, waardoor de fastback ook van achteren een uitgesproken sportieve uitstraling heeft. Een spoilerlip van naakte carbon op het kofferdeksel kan de atletische look afronden.

De SPOFEC-prestatie-upgrade is beschikbaar om de 6,6-liter twin-turbo twaalfcilinder van de Rolls-Royce Black Badge Wraith nog levendiger te maken. De processorgestuurde N-TRONIC-module regelt de motor met een speciale mapping voor injectie en ontsteking en verhoogt ook de vuldruk.
SPOFEC OVERDOSE RR Black Badge Wraith 21 la

Met een vermogen van 527 kW / 717 pk bij 5.700 tpm en een maximumkoppel van 986 Nm, beschikbaar bij een laag toerental van 1.800 tpm, slingert de opgewaardeerde luxe coupé zichzelf van nul tot 100 km / u in slechts 4,2 seconden. Door het hoge voertuiggewicht blijft de topsnelheid elektronisch begrensd op 250 km / u. De geoptimaliseerde vermogensafgifte van de V12 over het hele toerenbereik zorgt voor een nog meer superieure rijervaring.

De SPOFEC OVERDOSE biedt ook een ander pluspunt als het gaat om wendbaar rijgedrag. Daartoe ontwikkelden de chassisingenieurs van SPOFEC een speciale regelmodule voor de productie van luchtvering. Het verlaagt de rijhoogte van de coupé met ongeveer 40 millimeter tot een snelheid van 140 km / u. Bij hogere snelheden wordt de carrosserie automatisch weer omhoog gebracht naar het oorspronkelijke niveau.

Op verzoek van de klant individualiseert SPOFEC ook het interieur van de Rolls-Royce Coupé.